Den gröna tavlan...

Min morfar somnade alltid när han läste sagor för mig när jag var liten...Jag blev alltid vansinnig och ropade högt i hans öra att han skulle  vakna...När han fortsatte tog det inte många minuter innan han somnade igen.
En gång fiskade vi och jag fiskade upp min fiskelina i ett träd. Morfar suckade djupt.
Mormor och morfar åt leverbullar och pölsa och sånt. TILL FRUKOST...

Mormor lever fortfarande. Morfar är död. Men som jag saknar morfar.

När mormor flyttade från stora huset fick jag alla saker som ingen annan ville ha..."Den där passar dig, du har ju lite speciell stil" sa min morbror...

Av en slump hittade jag den gröna tavlan med lila fågeln på ute i mammas och pappas garage. Det var nog nästa anhalt soptunnan men att den kommit lite på villovägar. Den hade suttit i trappan upp till övervåningen i mormor och morfars hus. Ingen ville ha den. Alla tycker den är ful. Det var den enda tavlan jag satte upp på väggen i min första riktigt egna lägenhet. Jag tycker den är skitcool.

Nu står tavlan på översta hyllan i bokhyllan. Thomas och jag bråkade lite om den. Thomas tycker den är ful, men för mig betyder det mycket att den finns här. Då känner jag mig hemma....

Ska lägga in en bild på den lite senare...

Det är konstigt med minnen. Jag minns glasklart  vad jag hade på mig när jag började skolan, men jag minns knappt vad jag gjorde igår...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback