Tungt...

Idag känns det som en tung dag. Har varit så sen jag vaknade. Känner mig ensam, och egentligen behöver jag inte alls känna mig ensam. Men så är det...

Har köpt fyra par nya skor idag. Nödvändigt. Ändå känner jag mig inte glad.

Ska hoppa in i duschen nu. Sjukt varmt på tåget hem, mycket mycket skönt att det är en dryg veckas semester nu.
Ikväll händer inte mycket. Ska ta det lugnt,sortera ur min  garderob och hitta en skön garderobsbalans i min nya garderob i en ny lägenhet...

Ska åka på kryssning om två veckor. Det ska faktiskt bli kul. Lite kompisar från mitt gamla jobb, samt halva nya jobbet åker. Blir nog bra drag. Ska äta gott och ta en och annan drink. Dagen efter ska jag och en kär kollega ta en behandling på spaavdelningen...

Idag handlade jag på Hm, och den otroligt flashiga kassörskan slog in fel pris. Jag sa att det var fel och jag fick skriva på ett sånt där returkvitto där det står "texta" namn och telefonnummer på för att få tillbaka femti spänn. Problemet är att jag inte KAN texta, allt jag skriver sitter ihop och sitt egna jävla namn skriver man per auomatik. Min snirkliga handstil är mitt signum och en av få saker jag är stolt över. '" DU MÅSTE TEXTA" säger den flashiga kassörskan. "DU MÅSTE SKÄMTA" tänker jag, stryker ett streck över mitt namn, börjar om och skriver mitt namn, textat med stora bokstäver.
I ett  svagt ögonblick funderar jag på hur man textar siffrorna i sitt mobbenummer på bästa sätt men jag orkar inte fråga...
Den flashiga kassörskan borde gå en charmkurs...

Jag borde sluta bry mig.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback