Balkongen igen...

Nu har jag förflyttat mig till balkongen...Påpälsad till tusen sitter jag här och nyser. Har bestämt mig för att nu är jag frisk. Ska "springa" vårruset imorgon. Vilket jag kan glömma, men jag får i varje fall delta eftersom det är för sent att dra sig ur nu...Man får ju en snygg tshirt i varje fall...

Tydligen är det kaos på jobbet, så jag mår lite dåligt över att jag inte är där och drar mitt strå till stacken men jag hoppas att lite Mia Thörnblom ska råda bot på det. Haha! Snart är det ju faktiskt helg igen. Alla får lön utom jag, som får på måndag så jag antar att det blir en ganska lugn helg. Känner inte för att gå ut heller, min ork klarar nog inte av det....

Nu är det ju faktiskt så att det snart är juni också, och bara två veckor kvar till min kusins bröllp. Ska bli ganska trevligt, har inte träffat dom på ungefär två år.

Thomas balkong är belägen precis vid ett cykelstråk och bara några hundra meter upp ligger min gamla gymnasieskola. Vips så svischar nån gammal lärare förbi på en cykel eller strosar förbi, till eller från jobbet...FLASHBACKS. Fast var inte ni också så att ni trodde att era lärare bodde i skolan? Verkade så ibland...

I lördags på festen så kände jag mig rätt osmidig. Helt plötsligt stod det fyra handmålade glas i köksskåpet. Likadana glas hade jag gömt långt, långt, långt ner i en låda på Thomas vind i hopp om att dom skulle bli bortglömda...."Varför står dom här glasen, här, dom har ju jag gömt?" Tyckte jag....Thomas syster blev nog inte så glad för hon hade tydligen köpt dom i present till honom....Ooppps....Men ärlighet varar längst. Tror inte så många gillar min gröna påfågel på väggen hemma heller...Men jag älskar den!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback