Minnen...

Nu ska jag lista några av mina roligaste minnen...

LINDA,ANNA,JENNY festar hos mormor i Stockholm....

Detta kanske hände för 4. 5 år sen....Vi festade väldigt ofta hemma hos Lindas jättesöta mormor. Vi hade en gammal stereo som vi körde ganska hårt med och jag vill minnas att vi spelade Lena Ph. Vi hade precis kommit igång lite och såg fram emot att gå ut och dansa lite.

Lena Ph på hög volym, tre härliga sångröster som sjunger högre än bra. Så ringer det plötsligt på dörren. Vi kikar på klockan och ser att den är ganska mycket....Vi panikstänger av musiken och trippar för att kika genom nyckelhålet. Där står en gubbe utanför dörren som ser allt annat än glad ut. Istället för att öppna dörren springer vi in i köket och hämtar en kniv!!! Sen står vi knäpptysta och ber till gud att han inte ska ta i handtaget eftersom dörren är öppen. Efter fem lååååånga minuter smiter jag fram och kikar, då är gubben borta och jag låser dörren snabbt som tusan...

Linda släppte inte den där kniven ens när hon gick in för att göra sig utgångssnygg (are) och vi viskade i lägenheten...Lagom asvlagna vågade vi knappt åka hissen ner. Om Linda fick välja hade hon helst haft med sig kniven i väskan!!! Detta låter inte så kul kanske, men när man ser tillbaka på historien så kan man inte annat än le åt det...Vad gubben egentligen ville får vi aldrig veta. Han kanske ville låna en kopp socker, även om det mest troliga var att  han var ganska trött på att lyssna på schlagerlåtar på repeat!!

Ska skriva mer minnen här så småningom...

Vill bara dela med mig av min systerdotters favoritord...

NEEEEEEEEEEEJ
Eeeeeeenny....
Liiiiiiiiiiisbil
Tålamod
Kojv

Fiiika

mamma

apa

mojmoj

schuuuuuk

hanna panna

bubub = får

aj =katt

IKEA

hambuaje

puss

mööölk

skinka

Ulla=Moster Ulrika

Mangeee=Morbror

Mofaa

bada

byyyytaa



Hon är cool...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback