Sovdags...

Nu ska jag duscha...Tystnat har tvättmaskinen,elen funkar och mina ögon faller ihop. Imorgon ringer klockan 05:30, men jag har åtminstone ett jobb att gå till. Ett halvår till åtminstone. Sen ska jag leva på luft. Det är jag bra på.

Träffade min farmor igår. Söta lila farmor. Hon berättade att hon blivit rånad. Att nån tagit alla hennes hundralappar ur byrån. Tog ett tag innan jag kom på att det där har hon drömt..."Tänk inte på det farmor, det är ju sol ute idag" Stackars farmor på ålderdomshemmet...Man önskar man kunde vrida tillbaka tiden till hemglassbilen, skorpor och trekantsfestis.
Min farfar har varit död i flera år. Han var en hejare på att vara just farfar. Han var gammal redan när jag föddes, och berättade historier om när han var ung, och brevbärare och allt möjligt. Vi satt utanför köksfönstret och drack läsk och jag rensade ogräs en timme eller två för en femhundring. Ganska skaplig timpenning för en sexåring på åttitalet.
Saknar dom. Alla borde ha en farmor, farfar, mormor och morfar i många herrans år.

Imorgon blir det bara jobb. Sen SKA jag promenera bort lite magfläsk, och sen ska jag avsluta städningen. Blev bara badrummet och lite undanplock i köket.

Kanske får jobba på nationaldagen. Det vore bra. Alla extra slantar mottages tacksamt. Om alla som läser min blogg gav mig en krona så bör jag nog ha en 32 kronor nu?

Nu börjar tankarna sväva bort. Trodde jag gick och la mig tidigt men jag får i varje fall inte sova så många timmar som jag vill.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback