Tvätt, tvätt, tvätt...

Detta skrämmer mig lite...Jag är glad över att jag har tvättid. Det är lite som terapi att göra skitigt rent...Tror det är därför jag gillar att städa. Brukar nästan alltid börja om med städningen när jag är färdig. Det är iofs därför det allt som oftast är stökigt hemma hos mig eftersom jag hittar nåt som är ännu roligare...

Ibland frågar folk mig vad jag har för fritidsintressen....Detta gör mig riktigt mörkrädd för hur mycket jag än tänker, så finns det ingenting som jag tycker är riktigt,riktigt roligt. Den enda gången på senare år som jag har fastnat i nånting ordentigt var dagen efter min 25 årsdag då jag satt blixtstilla på golvet och lekte med min nya fotoskrivare i flera timmar.

Förr i världen, brann jag över det svenska språket. Kunde sitta i timmar och leka med ord. Men nånstans tappade jag makten över språkets otroliga möjligheter, och jag tror faktiskt en talang gick till spilo den dagen jag tog studenten och slutade skriva. Detta är det första jag skriver på sex år, förutom ett tal på min systers disputation.

Jag minns en gång i skolans aula, och vi skulle skriva nationella prov i svenska. Det var som att orden bara ploppade fram i mitt huvud, det enda jag behövde göra var att skriva ner dom. Behövde knappt redigera eller tänka om.
Kanske är det en bohem jag är, någon som sitter vaken hela natten i ett litet kök med tända ljus och en kopp te. Eller i mitt fall en mugg kall oboy eftersom jag inte dricker varma drycker.  Speciellt bohemisk är jag nog inte just nu  om jag tänker efter, då mitt liv är inrutat i vakna, jobba, hemgång, äta, sova.....Blir klockan efter 22 så får jag ångest för att jag inte hinner sova mina otroligt viktiga åtta timma. Fick jag välja skulle jag sova 12 timmar varje natt.

Nu pratar Mia Thörnblom om en tacksamhetslista...

Är tacksam för...

-Slipper sova på gatan
-Är himla privilgerad som har ett jobb fast det är ett jobb jag inte trivs hundra med....

Nu ska man skriva en lista under rubriken hjäp....
Det som tynger mig....

-Ekonomi
-Hälsa


Jadu, detta kanske kan vara en bra idé.....



Kommentarer
Postat av: Case

Åh gumman! Jag vill läsa mer! :D Puss på dig sötis. Å vill leka snart oxå, en promenad kanske (så jag får hjälpa till med nåt på önskelistan)?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback