Dååålig dag.

Jag är rätt slapp av mig. Men jag sköter mig jobb bra. Lite för bra eftersom jag alltid kommer 20 minuter för tidigt och då börjar jobba "gratis" Lite för bra eftersom jag oftast glömmer att gå på kaffepaus. Lite för bra eftersom jag aldrig bryr mig speciellt mycket om ifall mina kollegor är borta på lunch 45 minuter istället för 30.

Idag jobbade jag in min fikapaus på morgonen för att gå på båtlunch. Så många minuter jag suttit och jobbat gratis så tänkte jag att jag kanske kunde kvitta det mot en halvtimmes extra lunch. Vill tillägga att detta bar FÖRSTA gången jag valt att gå på båtlunch eftersom jag inte ids ta mig till hamnen för att slänga i mig lite båtmat.

Det blev också den ENDA gången jag gick på båtlunch under min karriär...

Småsinthet är nåt jag avskyr. Ska jag behöva tala om för alla mina chefer när jag går på lunch, vilken tid jag stämplar ut och hur jag vill kompensera för min frånvarotid? Frånvarotid som jag jobbat igen tusenfalt. Nu är det slut på att starta datorn 20 minuter för tidigt.

NU ÄR DET SLUT med det...

GODE GUD, ge mig ett nytt jobb.

Tycker det är patetiskt att min chef kan klocka min lunch!!! Dom ser alltså exakt hur många sekunder jag är från min arbetsplats...

Åhh...Jag är inte bitter. Jag är glad att jag har mitt jobb. Men ibland vill jag bara gråta.

Så, nu ska jag äta pizza...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback