Fast anställd-----------------

Idag sa min chef : "Du får en fast tjänst" Från och med idag....

Tack sa jag....Är ni verkligen säkra på att det är jag som ska ha denna tjänsten? Det kommer att bli bråk, och jag vill inte ha bråk....

"Det är godkänt från fackets sida"

Okeeej....

Fem minuter senare när mailet kommit ut kommer min kollega.

"Inget emot dig Jenny men jag förstår inte hur detta har gått till, du får nog räkna med att vi kommer att luska i detta, rent fackligt"

JAG HAR INTE BESÄMT ATT JAG SKA FÅ FAST TJÄNST....JAG HAR INTE BETT OM ATT FÅ HÖRA SÅNA KOMMENTARER AV MEDARBETEARE I MITT EGET TEAM. JAG VILLE BLI BRA PÅ MITT JOBB,DET ÄR BARA INTE SÅ JÄVLA LÄTT. Nu vill jag ingenting.

HUR FEL man än tycker att nåt är, orättvist eller vad det nu handlar om. MAN säger inte sådär till nån som precis fått en fast tjänst.

Jag har aldrig varit fast anställd förut. Jag har kämpat arslet av mig på det där företaget i två år på minst tre olika vikariat. JAG kan inte rå för att det inte går som man vill hela tiden.

Jag ville vara glad. Istället förstördes allt, och jag vill inte gå till jobbet. Säkert kommer dom dra tillbaka mitt kontrakt. Så  får jag jobba förgäves för alltid. I såna fall ska jag gå från mitt jobb utan att jobba en endaste dag till där...


Jag vet att livet är orättvist, men JAG ÄR SÅ FÖRBANNAD NU. Nee, ledsen är jag. LEDSEN. Tack för det. EN BRA DAG blev en sugdålig dag...Som att det inte varit nog med dåliga dagar.

Kommentarer
Postat av: Åsa

Meh Grattis!!!!! Klart du är värd en fast tjänst, men jäkligt surt med missunsamma medarbetare. Hoppas allt löser sig till det bästa!

2008-09-29 @ 21:38:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback