Summering.

Av semester.


Inte den roligaste, men helt okej.

Muminvärlden och Åbo
Göteborg, Lysekil, Uddevalla, Mariestad

Hmm....

Vinkvällar, grillning och skratt. Tårar, flyttkartonger, lek med syskonbarn. Pussar och kramar. Spännande möten och roliga utgångar.

Man hinner en del på tre veckor. Nästa semster ska jag leva ut som det vore den sista.

Har lite börjajobbaångest men ska lyckas hålla den i schack eftersom vi ska på en stor fest i Mariehamn näst nästa fredag som jag faktiskt ser fram emot mycket, och sen är jag ledig nästan hela vecka 37...


Ser fram emot en bra höst, jag ska ägna mestadels av min tid till mig själv, ska sålla och sortera i relationer, ta bort och lägga till...


Ibland saknar jag verkligen hur jag var förr. Nu har jag sån lång startsträcka när det gäller att göra saker så jag tappar sugen direkt. Förr gjorde jag det som föll mig in.

När jag var femton skrev jag mina memoarer:) Helt hysteriskt! Det sämsta är de inte finns kvar eftersom de inte säkerhetskopierades från vår gamla dator. Det hade varit roligt att läsa nu. Men funderar på att skriva dom om igen, och se hur mycket jag minns. Och om verkligheten och minnena har förändrats.

Har letat fram det som finns kvar av mina tidiga alster, i höst ska jag publicera några här för att se om någon läser...

Jag måste hitta nåt som jag brinner för. Vet att jag kan mer än att sälja resor. Är inte ens särskilt duktig på det, jag bara gör det för att jag inte tror att jag klarar av något annat. Så är det.
Vemsomhelst som kan prata kan sälja en resa efter några försök. Jag vill kunna nåt annat, som har betydelse för mig.


Det är inte lätt, jag märker att det är en process att hitta sig själv igen efter att ha tappat bort sig i vad alla andra tycker och tänker och vill. Men, men...Det får ta den tid det tar och jag hoppas att jag får ha lite roligt på vägen.

Nee nu får jag väl lov att packa lite kartonger i varje fall. Blev inte så mycket mer av denna fredagkväll. Hade hoppats på en trevlig middag och lite vin men det sprack...Ibland spricker saker, och det som inte kan limmas eller lagas ska man inte krampaktigt hålla fast vid...Ibland är det kanske bättre att man kör ut det gamla och in med det nya.


Kommentarer
Postat av: Case

Jag kommer läsa!!

2009-08-15 @ 18:27:25
Postat av: Elin

Jag med,ser fram emot att läsa mer. Massor av kramar till dig!!!

2009-08-16 @ 12:10:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback