Jag är inte bitter...


 
Nej jag är inte bitter.                                                                                                                                     
Nu är det sommar, sommar är kul
det är minst lika kul som jul   

På sommaren kan man jobba utan att frysa ihjäl
att svettas framför en dator gör ju kroppen bara väl       

Det är superskoj att sitta på kontoret hela dagen       
känns otroligt bra att slippa få sol på magen   
Inte orättvist att alla andra har ledigt och grillar
matlådans rester av makaroner jag också gillar
  
Vem behöver dricka vin när det finns vatten fritt
svarta kläder är bättre, man spiller bara på vitt  

Blir inte sur alls när grannen grillar på sin balkong
dansar och spelar musik natten lång

Nej det är kul att folk har det bra när det är varmare än på våren
bikinin passar ändå inte som den gjorde förr om åren  

Kanske verkar bitter och avundsjuk i sinnet
men har förra årets semester kvar i minnet   

För när grannen sover eftersom han ska jobba dagen efter
då börjar äntligen min semester  

Ljuvliga kvällar med mat och skratt
Kväll blir morgon men det blir aldrig natt  

Sola och bada och ligga på stranden
glass och isdrinkar som ilar i tanden  

Händelser att knyta ihop till en minnessäck
snart är sommaren återigen väck   

Underbart är kort, semesterveckorna är alldeles för få men även kort är underbart så jag tänker njuta ändå       


Vill påpeka att det är tre veckor kvar tills jag har semester. Men jag är INTE bitter! Jag tänker positivt. För ett år sen var det ju ett år och tre veckor kvar till ledighet...  

Kommentarer
Postat av: Case

Bara att hålla modet uppe och ta tillfället i akt och göra saker under de lediga fina sommarkvällarna. Och helgerna. :) Puss!

2009-07-02 @ 17:27:48
Postat av: Elin

Det brukar vara varmare i vattnet senare på sommaren så då kan du bada med Agnes och Hanna....

2009-07-05 @ 08:32:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback