Ju mer jag tänker på det.

Så är det mitt jobb som är mitt värsta. Och när det gäller jobb så har jag inget nytt på gång. Det kryllar inte direkt av jobb och man vill inte bara ta första bästa heller när man väl har lyckats få ett fast.

Jag kan inte sätta fingret på det, men ibland får jag sådana olustkänslor när jag ska gå dit, att jag inte vet var jag ska ta vägen.

Är ju lyckligt lottad som har en fast anställning och kan jobba övertid ibland. Men det var ju inte det här jag drömde om...

En pissig lön,tre timmars pendlande varje dag, sjukt lite fritid och helger som går till sova för att orka.


Jag drömde om att jobba på en tidning, skriva en bok, vara journalist eller....

Jag har aldrig drömt om att sitta i en butik och sälja resor, har aldrig drömt om att sitta på kontor och sälja resor.

MIna kollegor är okej, umgås inte med någon av dom på fritiden och egentligen är det skönt. Mitt liv är i Uppsala, men det är rätt sjukt att veckorna då "levs" i Stockholm.
Tycker om Stockholm, hade gärnat flyttat dit för ett drömjobb.

Men att pendla dit, för detta....Det börjar bli outhärdligt.

Ibland har jag funderar på om jag någonsin blir nöjd? Jag ska bara ha, ha, ha och tänker bara på mig själv. Men så är det inte. Jag drömmer bara om något annat.

Det måste bli något annat snart.

Kanske jag kommer lyckas förändra min vardag snart. Jag hoppas på det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback