Ska sluta...

Att klaga.

Ska vara glad över att jag fick chansen att vara här några år och jag ska börja skriva igen.
Har inte skrivit en seriös rad sedan jag gick gymnasiet, förutom några begravningsdikter. Det var sju år sen jag tog studenten i år. Men nu är det dags.

Ska leta upp några gamla alster och dela med mig av, sen ska jag försöka styra upp något nytt.

Egentligen borde man kunna tjäna en slant på att skriva begravningsdikter. Lite modernare saker, fast med samma innebörd,samma saknad och sorg. "Ring mig, jag skriver er personliga avskedshälsning" Låter som om jag ska tjäna pengar på andra människors död, men vi som kommer dö om många många år kanske inte vill ha samma dikter på sin annons som idag! Vad vet jag...

Hmm...Det tål att tänkas på.
Jag har alltid varit lite mörk, det kommer jag nog alltid vara, har suttit och läst dödsannonserna i tidningen sen jag var liten, men det har alltid varit böjningarna, orden och rytmen i dikterna som fascinerat mig. Inte själva döden såklart!

Hmm...Nu fick jag  verkligen något att fundera på.

Under tiden ska jag lägga upp en annons på blocket. Har precis sålt ett singstar svenska stjärnor och ska skicka iväg det i eftermiddag. Sälja grejer är också roligt, borde öppna en secondhandbutik där allting kostar fem eller tio kronor!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback